Elérhetőségek
POLGÁRMESTERI HIVATAL | |
Cím: | 2131 Göd, Pesti út 81. |
Tel.: | (06-27) 530-064 |
Fax: | (06-27) 345-279 |
E-mail: | varoshaza@god.hu |
Zöldszám: 06-80/890-089![]() Ügyfélfogadás | |
H: | 13:00-18:00 |
Sze: | 8:00-12:00, 13:00-16:00 |
P: | 8:00-12:00 |
| |
Dunakeszi Járási Hivatal Okmányirodai Osztály | |
Cím: | 2131 Göd, Pesti út 60/a. |
Tel.: | 1818 |
E-mail: | |
dunakeszi.okmanyiroda@pest.gov.hu | |
![]() Ügyfélfogadás | |
H: | 8:00-16:00 |
K: | 8:00-16:00 |
Sze: | 8:00-18:00 |
Cs: | 8:00-16:00 |
P: | 8.00-12.00 |
Ügyintézés
Mozgáskorlátozottak parkolási igazolványának igénylése vagy cseréje
:
Leírás
A parkolási igazolvány kiváltására jogosult az a személy, aki: - súlyos mozgáskorlátozott - látási fogyatékos - értelmi fogyatékos - autista - mozgásszervi fogyatékos - vak vagy gyengénlátó A jogosult (meghatalmazott) a parkolási igazolványra irányuló eljárást bármelyik okmányirodában illetve bármelyik (nem okmányirodát működtető) jegyzőnél is kezdeményezheti az országos illetékességi szabályok alapján. A parkolási igazolvány igényléséhez személyes megjelenés szükséges. Aki személyes megjelenésében akadályozott, meghatalmazott közreműködését igényelheti. A jogosultnak a kérelmet akkor is saját kezűleg kell aláírnia, ha helyette meghatalmazottja jár el. (Kiskorú és gondnokolt esetén törvényes képviselője jár el.)
A parkolási igazolvány kiváltására jogosult:
Súlyos mozgáskorlátozott, Látási fogyatékos, Értelmi fogyatékos, Autista, Mozgásszervi fogyatékos , Vak vagy gyengénlátó
Az ügyet intéző Osztály/iroda
Okmányiroda
Címe 2131 Göd, Pesti út 60/a.
Ügyfélfogadási időpontok:
Hétfő: 8-11.30-ig és 13-17.30-ig
Kedd: szünetel
Szerda: 8-11.30-ig és 13-15.30-ig
Csütörtök: 8-11.30-ig (internetes ügyintézés a www.magyarorszag.hu-n keresztüli bejelentkezés
Péntek:8-11.30-ig
Ügyintéző
Joó Beatrix, Kertészné Antal Márta, Csányi Zsoltné, Vályiné Kata Éva
Igénylő, kötelezett
ügyfél
Az ügyintézés kezdeményezhető
A 27-332-177-es telefonszámon vagy a http://god.hu/okmanyiroda/rendszer/ oldalról regisztráció után foglalt időponton történő megjelenéssel
Fontos Információ: . Az igazolvány használatára vonatkozó szabályok:
• Az igazolványban foglaltak adattartalmát, érvényességét, jogszerű használatát a rendőrség és a közterület-felügyelő jogosult ellenőrizni. Az igazolványt a helyszínen elveszik és megküldik a kiállító okmányirodának, ha az hamis, meghamisították vagy azzal más módon visszaéltek.
• Az igazolvány nem adható át használatra az arra jogosulatlan személynek.
• A jogosultat szállító jármű vezetője az igazolvány által biztosított kedvezményekkel csak a jogosult szállítása esetén élhet.
• Amennyiben a jogosult maga él vissza az igazolvány biztosította kedvezményekkel, az igazolványt vissza kell vonni és a visszavonástól számított egy évig részére új igazolvány nem állítható ki. Ezt a tényt a nyilvántartásban fel kell tüntetni.
• Kiskorú vagy gondnokság alatt álló jogosult esetében a kötelezettségek a törvényes képviselőt, illetve a jogosultat szállító jármű vezetőjét terhelik.
• A Közlekedési Miniszterek Európai Konferenciájának (ECMT) határozata alapján a Kr. 4. számú mellékletében felsorolt ECMT államok hatóságai által a mozgásában korlátozott személy részére kiállított parkoló-kártya az okmányiroda által kiállított parkolási igazolvánnyal azonos kedvezményekre jogosít.
Az ügyintézés díja
Illetékmentes
Kapcsolódó dokumentumok, formanyomtatványok, kitöltési útmutatók
nincsen
Az alkalmazott jogszabályok
18/2003. (XII.11.) számú Kormányrendelet (továbbiakban: Kr.)
164/1995.(XII.27) Korm. rend
141/2000. (VIII.9) Korm. Rend
5/2003. (II. 19) EszCsM rendelet
6/1971. (XI.30) EüM rendelet
Az ügyintézéséhez szükséges iratok
• kitöltött és a kérelmező által aláírt kérelem nyomtatvány a Kr.-ben meghatározottak szerint, amelyet az okmányirodában lehet kérni,
• orvosi szakvélemény/igazolás/nyilvántartási lap (továbbiakban: szakvélemény), amelyet jelen tájékoztatónk I. pontjában felsorolt jogszabályok alapján állítottak ki és a Kr. 1. számú melléklete meghatároz. (Szakvélemény minták a tájékoztató melléklete szerint!)
• személyazonosságot igazoló okmány (személyazonosító igazolvány vagy érvényes útlevél vagy 2001. 01. 01. után kiadott vezetői engedély, kiskorúnál: születési anyakönyvi kivonat),
• amennyiben rendelkezik vele: lakcímigazolvány (lakcímet és személyi azonosítót igazoló halósági igazolvány),
• csere esetén: régi parkolási igazolvány,
• a kérelmező a kérelemhez csatolhat 1 db igazolvány-fényképet, hiányában az okmányiroda arcképmás felvételt készít,
• meghatalmazotti eljárásban: a fentiek mellett az eljáró nevére szóló meghatalmazás, a meghatalmazott személy személyazonosságot igazoló okmánya, amennyiben rendelkezik vele, lakcímigazolványa is szükséges,
• a cselekvőképességet kizáró gondnokság alá helyezett kérelmező képviselőjének továbbá rendelkeznie kell a törvényes képviselővé történt kijelölését igazoló jogerős gyámhatósági határozattal, be kell mutatni a cselekvőképességet kizáró gondnokság alá helyezésről szóló jogerős bírósági határozatot,
• kiskorú (18. év alatti) törvényes képviselőjének az eljárásban be kell mutatnia személyazonosító okmányát, lakcímkártyáját (ha van).
A parkolási igazolvány kiváltására jogosult az a személy, aki: - súlyos mozgáskorlátozott - látási fogyatékos - értelmi fogyatékos - autista - mozgásszervi fogyatékos - vak vagy gyengénlátó A jogosult (meghatalmazott) a parkolási igazolványra irányuló eljárást bármelyik okmányirodában illetve bármelyik (nem okmányirodát működtető) jegyzőnél is kezdeményezheti az országos illetékességi szabályok alapján. A parkolási igazolvány igényléséhez személyes megjelenés szükséges. Aki személyes megjelenésében akadályozott, meghatalmazott közreműködését igényelheti. A jogosultnak a kérelmet akkor is saját kezűleg kell aláírnia, ha helyette meghatalmazottja jár el. (Kiskorú és gondnokolt esetén törvényes képviselője jár el.)
A parkolási igazolvány kiváltására jogosult:
Súlyos mozgáskorlátozott, Látási fogyatékos, Értelmi fogyatékos, Autista, Mozgásszervi fogyatékos , Vak vagy gyengénlátó
Az ügyet intéző Osztály/iroda
Okmányiroda
Címe 2131 Göd, Pesti út 60/a.
Ügyfélfogadási időpontok:
Hétfő: 8-11.30-ig és 13-17.30-ig
Kedd: szünetel
Szerda: 8-11.30-ig és 13-15.30-ig
Csütörtök: 8-11.30-ig (internetes ügyintézés a www.magyarorszag.hu-n keresztüli bejelentkezés
Péntek:8-11.30-ig
Ügyintéző
Joó Beatrix, Kertészné Antal Márta, Csányi Zsoltné, Vályiné Kata Éva
Igénylő, kötelezett
ügyfél
Az ügyintézés kezdeményezhető
A 27-332-177-es telefonszámon vagy a http://god.hu/okmanyiroda/rendszer/ oldalról regisztráció után foglalt időponton történő megjelenéssel
Fontos Információ: . Az igazolvány használatára vonatkozó szabályok:
• Az igazolványban foglaltak adattartalmát, érvényességét, jogszerű használatát a rendőrség és a közterület-felügyelő jogosult ellenőrizni. Az igazolványt a helyszínen elveszik és megküldik a kiállító okmányirodának, ha az hamis, meghamisították vagy azzal más módon visszaéltek.
• Az igazolvány nem adható át használatra az arra jogosulatlan személynek.
• A jogosultat szállító jármű vezetője az igazolvány által biztosított kedvezményekkel csak a jogosult szállítása esetén élhet.
• Amennyiben a jogosult maga él vissza az igazolvány biztosította kedvezményekkel, az igazolványt vissza kell vonni és a visszavonástól számított egy évig részére új igazolvány nem állítható ki. Ezt a tényt a nyilvántartásban fel kell tüntetni.
• Kiskorú vagy gondnokság alatt álló jogosult esetében a kötelezettségek a törvényes képviselőt, illetve a jogosultat szállító jármű vezetőjét terhelik.
• A Közlekedési Miniszterek Európai Konferenciájának (ECMT) határozata alapján a Kr. 4. számú mellékletében felsorolt ECMT államok hatóságai által a mozgásában korlátozott személy részére kiállított parkoló-kártya az okmányiroda által kiállított parkolási igazolvánnyal azonos kedvezményekre jogosít.
Az ügyintézés díja
Illetékmentes
Kapcsolódó dokumentumok, formanyomtatványok, kitöltési útmutatók
nincsen
Az alkalmazott jogszabályok
18/2003. (XII.11.) számú Kormányrendelet (továbbiakban: Kr.)
164/1995.(XII.27) Korm. rend
141/2000. (VIII.9) Korm. Rend
5/2003. (II. 19) EszCsM rendelet
6/1971. (XI.30) EüM rendelet
Az ügyintézéséhez szükséges iratok
• kitöltött és a kérelmező által aláírt kérelem nyomtatvány a Kr.-ben meghatározottak szerint, amelyet az okmányirodában lehet kérni,
• orvosi szakvélemény/igazolás/nyilvántartási lap (továbbiakban: szakvélemény), amelyet jelen tájékoztatónk I. pontjában felsorolt jogszabályok alapján állítottak ki és a Kr. 1. számú melléklete meghatároz. (Szakvélemény minták a tájékoztató melléklete szerint!)
• személyazonosságot igazoló okmány (személyazonosító igazolvány vagy érvényes útlevél vagy 2001. 01. 01. után kiadott vezetői engedély, kiskorúnál: születési anyakönyvi kivonat),
• amennyiben rendelkezik vele: lakcímigazolvány (lakcímet és személyi azonosítót igazoló halósági igazolvány),
• csere esetén: régi parkolási igazolvány,
• a kérelmező a kérelemhez csatolhat 1 db igazolvány-fényképet, hiányában az okmányiroda arcképmás felvételt készít,
• meghatalmazotti eljárásban: a fentiek mellett az eljáró nevére szóló meghatalmazás, a meghatalmazott személy személyazonosságot igazoló okmánya, amennyiben rendelkezik vele, lakcímigazolványa is szükséges,
• a cselekvőképességet kizáró gondnokság alá helyezett kérelmező képviselőjének továbbá rendelkeznie kell a törvényes képviselővé történt kijelölését igazoló jogerős gyámhatósági határozattal, be kell mutatni a cselekvőképességet kizáró gondnokság alá helyezésről szóló jogerős bírósági határozatot,
• kiskorú (18. év alatti) törvényes képviselőjének az eljárásban be kell mutatnia személyazonosító okmányát, lakcímkártyáját (ha van).
Aktuális
Göd Város Önkormányzatának hatályos rendeletei egységes szerkezetben
Tájékoztató a Göd-Nevelekben történt házszámváltozásokról
Krízistámogatás az augusztus 29. napi viharkárok enyhítéséhez
Tudnivalók a Gödi Kártyáról

Programajánló
Copyright © 2010 Göd város Önkormányzata |
Impresszum|Adatvédelem|Médiaajánlat | Powered by Webgyár Design by Cat-R-Sys Design Studio |